Tilaus- ja toimitusehdot

 

Voimassa 9.6.2023 alkaen

 

Uninen siili -verkkokaupan tuotteita ja palveluita myy Uninen siili Oy (y-tunnus: 3307351-3). Tuotteita ja palveluita myydään täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Tuotteiden ja palveluiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Uninen siili pidättää oikeuden hintojen ja toimitusehtojen muutoksiin.

 

Tilaaminen ja asiakassopimus

Tuotteet tai palvelut tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa tai täyttämällä tilaustiedot ostosivulla suoraan. Vaihtoehtoisesti tuote voidaan tilata sopimalla tilauksesta ja maksusta kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai sosiaalisessa mediassa. Maksutapana voi sovittaessa olla myös lasku.

 

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilauksen tehdessäsi liityt automaattisesti Unisen siilin sähköpostilistalle, jolta voit kuitenkin erota milloin vain halutessasi.

‚Äč

Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

Maksaminen

Tuotteiden tai palveluiden maksaminen tapahtuu tilauksen yhteydessä verkkokaupan kautta.

Verkkokaupassa maksutapana on korttimaksu Stripe-palvelun kautta (www.stripe.com). Voit maksaa käyttämällä Visa, MasterCard tai American Express -kortteja (debit, credit ja electron).

Maksutapana voi olla myös lasku, kun siitä sovitaan yhdessä erikseen.

 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen kassapalvelussa tapahtuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestin lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

 

Tuotteen toimittaminen

Lähtökohtaisesti verkkokaupassa myytävät oppaat/luentotallenteet/kurssit toimitetaan heti ostoksen jälkeen asiakkaan suoritettua maksun.

 

Henkilökohtaisten tuotteiden ja palveluiden (kuten henkilökohtainen päiväunirytmi tai henkilökohtainen unisuunnitelma) toimitusaika on 1-3 arkipäivää täytettyjen taustatietojen toimittamisesta/puhelun ajankohdasta olettaen, että täydentäviä tietoja asiakkaalta ei vaadita.

 

Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian sähköpostitse. Huomioithan, että henkilökohtaiset tuotteet ja palvelut tulee olla maksettuina, ennen kuin Uninen siili aloittaa niiden työstön.

‚Äč

Fyysisten tuotteiden toimituksen hoitaa Posti Oyj. Toimitusosoitteen tulee olla Manner-Suomessa, tilauksia ei toimiteta ulkomaille. Asiakas vastaa siitä, että hänen tilauksellaan ja asiakastiedoissaan antamansa tiedot ovat oikein.

 

Tuotteen mahdolliset toimituskulut maksetaan tilauksen maksamisen yhteydess√§. Toimituskulut voivat muuttua kampanjoista riippuen. Toimituskulut ovat normaalisti 5,90 ‚ā¨.

‚Äč

Peruutus- ja palautusoikeus sekä irtisanominen

Digitaalisilla tuotteilla (oppaat, luennot, verkkokurssit, henkilökohtaiset unisuunnitelmat ja muut digitaaliset tuotteet) ei ole peruutus- eikä palautusoikeutta. Osa näistä tuotteista maksetaan osissa (määräaikainen kuukausitilaus tai osamaksu), eikä näissäkään ole peruutus- eikä palautusoikeutta.

‚Äč

Uninen siili pidättää oikeuden peruuttaa useamman osallistujan palvelun, jos osallistujia ei saada tarpeeksi. Uninen siili ilmoittaa mahdollisesti peruutuksesta osallistujille mahdollisimman pian ennen palvelun alkua.

‚Äč

Osa tuotteista tai palveluista on määräaikaisia tilauksia, jotka maksetaan osamaksuna kuukausittain. Tällaisia palveluita ovat esim. Vauvavuoden vaiheet -ohjaus ja Luentopassi. Näissäkään ei ole peruutus- eikä palautusoikeutta. Jos asiakas haluaa peruuttaa palvelun, erääntyy koko loppusumma maksettavaksi heti.

 

Mikäli asiakas ei suorita kaikkia sovittuja maksuja, pidättää Uninen siili oikeuden peruuttaa tuote tai palvelu kokonaan (tai poistaa asiakkaan oikeus siihen), kunnes maksu on kokonaisuudessaan suoritettu.

 

Kuukausitilauksella tilatut tuotteet (esim. Facebook-ryhmän kuukausijäsenyys) ovat voimassa aina kuukauden kerrallaan maksusta, hyödynsi asiakas jäsenyyttä (esim. liittyi asiakas Facebook-ryhmään) tai ei. Kuukausitilauksella ostetut tuotteet tulee peruuttaa viimeistään 3 arkipäivää ennen seuraavaa maksua. Muutoin tilaus katkeaa vasta kuukauden päästä seuraavasta maksusta.

‚Äč

Asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tämä 14 päivää alkaa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia fyysisiä tuotteita (huom, tämä ei siis koske digitaalisia tuotteita).

 

Liitä palautuksen mukaan tilaajan tiedot ja tilausnumero.

 

Hyvitys tehd√§√§n 14 vuorokauden kuluessa, kun Uninen siili on vastaanottanut myyntikuntoisen tuotepalautuksen. Hyvityksest√§ l√§hetet√§√§n erillinen ilmoitus s√§hk√∂postilla. Palautuskulut ovat 3,90‚ā¨, eli Uninen siili hyvitt√§√§ t√§m√§n j√§lkeen j√§ljelle j√§√§v√§n summan.

 

Asiakkaan tulee v√§litt√∂m√§sti tilauksen vastaanottamisen j√§lkeen tai viimeist√§√§n 7 p√§iv√§n kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksen kunto ja tilatut tuotteet. Viallisen tai virheellisen tuotteen osalta ota yhteys Uniseen siiliin mahdollisimman pian ([email protected]).

‚Äč

Asiakas voi peruuttaa varaamansa puheluajan (unipuhelut) maksutta, kun peruutus tehdään vähintään 48 tuntia ennen puheluaikaa. Jos peruutus tehdään tämän jälkeen, veloitetaan peruutuksesta 50% palvelun hinnasta.

‚Äč

Jos asiakas haluaa muuttaa varaamaansa aikaa, tulee hänen olla mahdollisimman pian yhteydessä Uniseen siiliin. Alle 48 tuntia ennen varausta tulevat muutostoiveet pyritään toteuttamaan parhaan mukaan, mutta muutosmahdollisuutta ei voida taata.

 

Unisuunnitelman tai unisuunnitelman tuella voi perua maksutta, kun peruutus tehdään vähintään 48 tuntia ennen suunnitelman läpikäymiseksi varattua puheluaikaa. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50% palvelun hinnasta ja palvelupaketissa mahdollisesti saadut oikeudet kaikkeen materiaaliin, esimerkiksi verkkokursseille, poistetaan.

‚Äč

Ongelmatilanteet

Otathan ongelmatilanteissa mahdollisimman pian yhteyden Uniseen siiliin s√§hk√∂postitse [email protected]. Mainitsethan yhteydenotossa tilaajan tiedot, tilausnumeron ja reklamaation aiheen.

 

Ladattavien digitaalisten tuotteiden erityisehdot

 

Asiakkaalla on oikeus k√§ytt√§√§ lataamaansa tuotetta tietokoneellaan tai mobiililaitteella, sek√§ tulostaa tuote omaan k√§ytt√∂√∂ns√§. TUOTTEET ON SUOJATTU TEKIJ√ĄNOIKEUKSIN (OIKEUKSIEN HALTIJA ON UNINEN SIILI OY), EIK√Ą ASIAKAS SAA JAKAA TAI LEVITT√Ą√Ą TUOTETTA MISS√Ą√ĄN MUODOSSA ETEENP√ĄIN.

‚Äč

Muita ehtoja

Unisuunnitelma jälkituella -pakettiin tai unipuhelupakettiin kuuluvat seurantapuhelut on käytettävä 3 kuukauden sisään aloituspuhelusta (suunnitelman läpikäynti tai 60min puhelu).

‚Äč

Jos osapuolten kesken sovitaan unipuheluajan siirtämisestä myöhemmälle, tulee unipuhelu käyttää 3 kuukauden sisällä alkuperäisestä varatusta unipuheluajasta.

‚Äč

Jos tuote tai palvelu sisältää tukea määräajalle (esimerkiksi Whatsapp-tuki kahdeksi viikoksi), katsotaan tuki käytetyksi ja palvelu/tuote kokonaan täytetyksi kun sovittu aika on kulunut, riippumatta siitä, miten paljon asiakas on tukea käyttänyt. Tukiaika ja sen alkaminen määräytyy joko tuote- tai palvelukuvauksen mukaan tai sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa.

‚Äč

Huomaathan, että verkkokurssit ja luennot eivät sisällä henkilökohtaista neuvontaa, jollei siitä ole nimenomaisesti erikseen mainittu.

‚Äč

Uninen siili pidättää oikeuden myydä muita kuin 1:1 palveluita (1:1 kuuluu mm. unipuhelut, unisuunnitelmat ja Whatsapp-tuki) laajennetusti myös jälkikäteen. Tämä sisältää esimerkiksi liveluentojen myynnin jälkikäteen tallenteena. 

‚Äč

Uninen siili pidättää oikeuden julkaista luentojen tai kurssien aikana asiakkaiden kirjoittamia kommentteja. Uninen siili julkaisee mahdolliset kommentit nimettöminä.

‚Äč

Palvelun tai tuotteen ostaja (asiakas) ja palvelun tai tuotteen myyjä (Uninen siili) sitoutuvat noudattamaan näitä ehtoja.

 

Uninen siili pidättää oikeuden muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.

 

Uninen siili ei korvaa välillisiä vahinkoja tai ylivoimaisesta esteestä johtuvia vahinkoja.

 

Uninen siili ei vastaa teknisten vikojen, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista, tietoliikennehäiriöistä eikä niistä mahdollisesti aiheutuvasta tiedon viivästymisestä, muuttumisesta tai katoamisesta aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

‚Äč

Uninen siili ei ole vastuussa perheen tekemistä valinnoista ja niiden mahdollisista taloudellisista, oikeudellisista, henkisistä, terveydellisistä tai sosiaalisista vaikutuksista. Lapsen turvallisuus ja uniympäristön turvallisuus on aina vanhempien tai muun huoltajan vastuulla. Asiakas ymmärtää myös, että unikoulun johdonmukainen toteuttaminen on ehdottoman tärkeää onnistuneen lopputuloksen saavuttamiseksi.